Relații și mezalianțe


Azi am văzut pe internet o postare conform căreia femeia e obligată să se mărite cu bărbatul ca să nu -i fie doar o poftă carnală. Plus de asta, ea trebuie să aibă grijă să nu facă mezalianțe, adică acele căsătorii cu o persoană inferioară social. Fata ar trebui să împlinească dorința părinților, fiindcă ei știu mai bine ce li se potrivește fetelor lor. Păi, și eu gândeam așa pe la 18 ani. Viața, dacă o privesc acum, e altceva. Și nu numai. Măcar la capitolul ăsta am învățat din experiențele altora. În copilărie – aveam vreo 12 ani – am aflat că mătușei mele nu-i plăcea fata cu care umbla vărul meu.  El umbla cu o fată superbă, sportivă, dar care nu-i convenea mamei lui. Atunci am zis că eu nu voi lăsa pe nimeni să se bage dacă voi avea vreodată pe cineva. Aveam, cum am zis, doar 12 ani, nu-mi stătea încă mintea la băieți, dar mi se părea nedrept gestul mătușii către vărul meu. Același văr s-a însurat câțiva ani mai târziu. Nevasta lui, tot așa, era coordonată de mamă. Divorț inevitabil, desigur! Din nou, mi-am zis că nu merită ca doi tineri să fie coordonați de părinți. Părinții te cresc, te educă, îți dau sfaturi, dar nu e cazul să se bage în sentimentele tale când treci de 20 de ani Viața ta e a ta și gata. Ajungi tu să alegi și să știi ce ți se potrivește, nimeni nu trăiește în locul tău. Cât despre mezalianțe, ce chestie! De ce să te uiți la studii sau la starea materială a omului? Ți-e drag, îi ești dragă? Asta e ceea ce contează, nu banii, nu diplomele. Nu diploma te face om, nici un titlu.  Dacă există iubire, te căsătorești cu omul drag. Dar nah, poți să nici nu o faci. Un act nu te ține, dacă te iubești, stai și fără acte. Am văzut cupluri care 10 ani au stat fără acte, după care s-au căsătorit, iar la un an de la căsătorie, au divorțat. E chestie și de destin până la urmă. Viața nu se ia după rețetele altora, ci după propria ta rețetă. Nimeni nu trăiește și nu ia hotărâri pentru tine, trebuie să fii responsabil, cu încredere în omul de lângă tine și, bineînțeles, în Dumnezeu.

